Suomeksi | In English

Ajankohtaista

11.6.2008

Suomen Laatukeskuksen Palvelun laatujaos vieraili Palvelu Plussassa 12.11.2004.

Suomen Laatukeskuksen Palvelun laatujaos vieraili Palvelu Plussassa 12.11.2004. Tilaisuuden teemana oli "Kokemuksia palvelun laadun mittaamisesta ja kehittämisestä parin vuosikymmenen perspektiivillä".

Toimitusjohtaja Jukka Rastaan alustus oli kooste käytännön kokemuksista eri toimialoilta sekä Palvelu Plussan oman tutkimusalueen kansainvälisistä yhteyksistä.

Vilkkaan keskustelun säestämänä käsiteltiin mm. seuraavia asioita:

Palvelun laatu liiketoiminnan muotona ja kehittämisen kohteena:
- käsitteet ja tyypilliset ongelmat niiden määrittelyssä
- kliseiden välttäminen
- mikä on todellista ja olennaista laatua?
- palvelun konseptointi
- mittaamisen ratkaisuja (metodeja) ja ongelmia
- palvelun laadun kehittäminen osana yrityksen kehitystä ja strategiaa

Tilanteen muuttaminen, muutosprosessi
- mitä asioita voi muuttaa
- väistämättömiä ongelmia
- kauanko muutoksen läpivienti vie aikaa