Suomeksi | In English

Ajankohtaista

Tutkimuspäivä Taitotalon kongressikeskuksessa 7.4.2005

Laatukeskus järjesti yhteistyössä Suomen Markkinatutkimusliito (SMTL) kanssa Tutkimuspäivän Taitotalon kongressikeskuksessa 7.4.2005.

Tutkimuspäivän puheenjohtajana toimi SMTL:n puheenjohtajan ominaisuudessa Palvelu Plussan toimitusjohtaja Jukka Rastas.

Tilaisuudessa tarjottiin monipuolisesti tietoa tutkimusten suunnittelua, toteuttamista ja kerätyn tiedon hyödyntämistä ajatellen.

Päivän aikana kuultiin yhdeksän SMTL:n jäsenyritysten asiantuntijapuheenvuoroa niin asiakastyytyväisyys-, brandi-, yrityskuva- kuin palveluprosessin ja työelämän laatututkimustenkin hyödyntämisestä liiketoiminnan suunnittelussa ja kehittämisessä. Kuulijat saivat myös eväitä siihen, miten toimia tutkimusten tilaajana ja ostajana, ja miten hyödyntää parhaiten eri tutkimusmetodeja ja saada siten tutkimusinvestoinnille maksimaalisen vastine.

Palvelu Plussan osuudessa keskityttiin siihen, mistä lähteä liikkeelle ja mitä huomioida kun suunnitellaan palveluprosessin toteutumisen mittaamista (Mystery Shopping ja sen eri variaatiot). Esityksessä käytiin läpi myös palveluprosessin toimivuuden itsearviointia, ja Palvelu Plussan sitä varten kehittämää työkalua (Call Pro®).