Suomeksi | In English

Ajankohtaista

Kuka ostaa uuden auton ja miten?

shutterstock 339323012

Digitaalinen maailma hämmentää kuluttajaa. Vanhat segmentit ja taustamuuttujat eivät enää selitä ostajien todellista käyttäytymistä. Asiakkaan tulkitsemisessa tarvitaan aivan uudenlaista ymmärrystä.

Olemme asiakkaiden todellista käyttäytymistä koskevan Ostopolkututkimus-projektin lopuksi luoneet uuden auton ostajien käyttäytymisprofiilit. Ne auttavat ymmärtämään mistä he hakevat tietoa, mihin tietolähteeseen he uskaltavat luottaa päätöksentekovaiheessa ja mistä hakevat innostuksen lähteensä - ja mistä missään nimessä eivät niitä hae.

 

Autonostajien ostopolkututkimus 2016-2017

Haluatko kuulla mielenkiintoisimmat havainnot tuloksista ja tutustua autonostajien käyttäytymisprofiileihin - veloituksetta?

Esittely kestää noin tunnin (ei sisällä kirjallista materiaalia). Kun projekti ja sen tulokset ovat tulleet yleisellä tasolla tutuksi, voit päättää haluatko hankkia koko materiaalin käyttöösi.

 

Entä oma merkki?

shutterstock 407461435

 

Omien asiakkaiden jakautuminen ryhmiin

Yleiset asiakkaiden ryhmittelyt ovat hyvä työkalu ymmärtää, mitä markkinoilla tapahtuu. Vielä konkreettisempaa tietoa tuottaa saman mallin pohjalta tehtävä läpileikkaus juuri omaa automerkkiä harkitsevien tai jo ostaneiden asiakkaiden joukosta. Se on täsmätyökalu kohdistaa viestintää ja vaikuttamista oman liiketoiminnan kannalta kriittisiin asioihin - ja leikata epäolennaiset pois. Kun asiakkaiden yleinen käyttäytymisluokitus on jo olemassa, tämä on tehtävissä sekä budjetin että aikataulun kannalta tehokkaasti. Kerromme tästäkin mielellämme enemmän - kun tavataan!

 

Eri merkkejä harkitsevien asiakkaiden ostopolut

Selvitimme kenttätyössä myös eri automerkkejä harkitsevien asiakkaiden ostopolun vaiheita heidän edetessään kohti päätöksentekoa (projektin otoksen puitteissa). Osasta automerkkejä onkin saatavissa oma kooste siitä, miten niitä harkitsevat asiakkaat näkevät ja kokevat ko. merkin ja sen kilpailijoiden tarjonnan ja toiminnan. 

 

Kysy lisää: Jukka Rastas 040-502 8933, jukka.rastas(at)palveluplus.fi