Suomeksi | In English

Ajankohtaista

Palvelu Plus on toteuttanut Suomen kattavimman uuden auton ostajan ostopolkututkimuksen. Se paljastaa auton ostoa harkitsevan henkilön matkan innostuksesta päätökseen vaihe vaiheelta.

Kokemuksia, kohtaamisia ja havaintoja on kerätty pitämällä älypuhelimella ns. mobiilipäiväkirjaa. Näin päästiin elämään ihmisten arjessa auton hankintaprosessin erilaisia vaiheita. Tätä tietoa on täydennetty asiakkaiden haastatteluilla.

Tutkimus toteutettiin vuoden 2016 jälki- ja vuoden 2017 alkupuoliskolla. Siihen osallistui toistasataa auton ostoa harkinnutta ja usein hankinnan toteuttanuttakin henkilöä. Niistä on raportin pohjana käytetty sataa asiakastarinaa. 

Tutkimuksen tulokset, merkkikohtaisine asiakaspolkuineen, on julkaistu tutkimuksen toteutukseen osallistuneiden automerkkien maahantuojille. Koska tietoa suomalaisen autonostajan käyttäytymisestä digitalisaation ajan info- ja uutispommituksessa on paljon, voidaan myös useille muille automerkeille tuottaa kuvaa niiden asiakkaiden ostoprosessista. Jalostamme samasta tietokannasta myös autojen markkinointiin ja rahoitukseen ym. spesifisiin aiheisiin teemoitettuja erikoisraportteja.

 

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä: Jukka Rastas, 040 502 8933 tai jukka.rastas(at)palveluplus.fi

 

 Screen Shot 2017 05 05 at 14.48.32